LVMI "Silava" kopā ar sadarbības partneriem pētījuma LIFE GoodWater IP ietvaros aicina mežsaimniekus, meža zemju īpašniekus, nozares konsultantus, studentus un citus interesentus apgūt tiešsaistes mācību kursu Virszemes ūdens resursi un to ilgtspējīga apsaimniekošana.
Lai izprastu mežsaimniecības saistību ar virszemes ūdens resursiem un veicinātu to ilgtspējīgu saimniekošanu, pētījuma LIFE GoodWater IP ietvaros tapušajā mācību kursa "Virszemes ūdens resursi un to ilgtspējīga apsaimniekošana" mežsaimniecības modulī pieejamas jaunākās atziņas.
"Upes plūst cauri laukiem, mežiem, pilsētām, taču tieši mežos notiekošie dabiskie procesi un mērķtiecīgi veiktie pasākumi var palīdzēt uzlabot ūdensteču un ūdenstilpju kvalitāti plašākā mērogā. Mācībās sniegtās zināšanas ļaus ne tikai ilgtspējīgi saimniekot upju krastos, bet arī paplašinās redzesloku par dažādiem ar mežsaimniecību saistītiem jautājumiem", atzīst Latvijas Valsts mežzinātnes institūta "Silava" vadošā pētniece Dagnija Lazdiņa, kura izstrādājusi vairākas mācību modulī pieejamās lekcijas.
Mežsaimniecības modulī 13 lekcijās ietverti šādi temati:
- Vārdnīca – viena lekcija par normatīvajiem aktiem meža nozarē;
- Ūdens aprite dabā – 5 lekcijas par ūdens resursiem un to izmantošanu, dabiskajiem ūdens mainības cikliem, ūdens fizikāli ķīmiskajām īpašībām, ūdeņu ekoloģisko un ķīmisko kvalitāti un bioloģiskajiem procesiem ūdenī;
- 7 tematiskās lekcijas par labo praksi meža apsaimniekošanai ūdensobjektu tuvumā, par meža ieaudzēšanu, atjaunošanu, kopšanu un ūdeni, kā arī par bebru darbību un tās ietekmi, meža meliorācijas sistēmu renovāciju un videi draudzīgiem meliorācijas sistēmu elementiem meža ekosistēmās, par dabas procesiem, funkcijām un ekosistēmu pakalpojumiem.
Katras lekcijas noslēgumā ir pašpārbaudes tests, sekmīgi nokārtojot visus testus, tiks izsniegts apliecinājumu par mācību moduļa apguvi.
Pētījuma LIFE GoodWater IP mērķis ir ilgtermiņā uzlabot ūdens ekoloģisko kvalitāti riska ūdensobjektos, īstenojot dažādus inovatīvus apsaimniekošanas un pārvaldības pasākumus.